Sirkushuveja ja hikeä (Day 30)

Uusi päivä ja uudet kujeet. Aamulla suunnittelimme menevämme Coney Islandille, Roosevelt Islandille ja Top Of The Rockiin. Suunnitelma piti 66 prosenttisesti. Kun astuimme ovesta ulos näkyi heti poliisiauto ja jotain hässäkkää kadulla. Piti mennä katsomaan mistä on kyse ja sieltähän päristeli useita satoja moottoripyöriä suoraan meidän kämpän ohi (116th, east side). Komeita pyöriä ja mahoton ääntä :D Aamupala käytiin syömässä donitsin ja kahvin muodossa Dunkin Donutsissa, joka on ihan tuossa 200 metrin päässä.

Meillä oli hyvä taktiikka miten päästään Coney Islandille vieläpä niin, että päästään metrossa istumaan koko matka koska sinne tahtoo tuppaantua paljon väkeä kun oli niin hieno kelikin ulkona. Menimme bussilla Manhattanin toiselle laidalle ja sieltä menimme A-metrolla pari blokkia ylöspäin, josta pääsimme D metroon joka vie sitten perille asti. Taktiikka oli jäätävä ja istumaan päästiin hyvin (matka Coney Islandille vei jotain tunnin luokkaa vaikka expressillä mentiinkiin).

Coney Islandilla söimme Nathanin kuumankoiran chilillä. Ihan hyviä ne on, ei mitään tajunnanräjäyttäjiä. Kiersimme ympäri rantaa katsellen meiningiä. Voitettiin kolikkopeleistä muutama tiketti, joilla pystyi lunastamaan kioskilta palkinnon. Valitsimme pierutyynyn :D Yhteenkään hupivekottimeen ei kukaan meistä mennyt vaikka Pasi kovasta yritti yllyttää…party poopers? ;) Kävimme myös maailman pienimmässä panimossa (http://coneyislandbrewingcompany.blogspot.com/). Siellä äijä keitti kattilassa olutta. Muki mallasjuomaa naamariin ja takas isojen talojen ääreen.

Taas meillä oli aivan jäätävä taktiikka metrojen suhteen. Paineltiin F:llä ihan eri suuntaan mihin piti mennä, G-metrolla taas ihan väärään suuntaan ja loppujaan päästiin semmoseen metroon, joka vei meidät just sinne minne haluttiin. Jäätävää toimintaa jälleen. Kävimme Tramilla (”vaijerivaunu”) pyörähtämässä Rooseveltin saarella, jonne pääsee tuolla meidän ostamalla metro kortilla. Matka ei kestä ihan mahdottoman kauan, mutta näkymät on todella hyvät.

Seuraavana oli tarkoitus mennä Top Of The Rockiin, mutta sää teki tepposet. Keli meni pilviseksi ja tuntui ettei nyt ole paras aika lähteä sinne. Kävelimme päämäärättöminä ja masentuneina ympäri katuja ja mietimme miksi juuri nyt pitää olla pilvistä. Päätimme istahtaa hetkiseksi ja ottaa yhdet oluet ja näin teimme. Siinä sitten päätettiin, että lähdetään East Villageen keilaamaan. Sinne mentiin metrolla näpäkästi (tällä kertaa ei tarvittu taktiikoita ;) Kun astuimme metrosta ulos, näimme pihalla ison ihmisjoukon. Kentässä näytti makaavan joku tyyppi ja sen päällä noin viisi poliisia ja heidän ympärillä kymmenisen koppalakkia lisää. Joku sanoi, että tämä poliisien pidättämä kaveri olisi raskaana oleva nainen. Tiedä sitten pitikö paikkaansa, mutta kai se joku pahankin luokan terroristi oli kun niin monta poliisia sitä oli siinä kiinni pitämässä. Sitte mentiin sinne outoon keilapaikkaan, joka sijaitsi kerrostalon viidennessä kerroksessa. Katsottiin hetken sitä kuivaa meininkiä ja päätettiin jättää keilaukset ensi vuoteen :D

Ilta oli vielä nuori joten menimme East Villagessa sijaitsevaan pieneen Mona’s pubiin pelaan bilistä. Sieltähän löytyikin paikalliset bilis jermut, jotka piti haastaa paripeleihin. Siinä pelattiin ilta ja saldoksi mahtoi jäädä Fin – Usa ottelussa 9-1. Piti antaa pojille yksi voitto vieraskoreuden vuoksi :)

Tultiin bussilla takas kämpille 1st avenuata pitkin Angry Birdsia pelaten. Tänään lähdetään taas johonkin ilman suuntaan jollakin taktiikalla.