Dag 5: Kip tarkoittaa hollanniksi kanaa

Käytiin eilen illalla vielä syömässä. Yritettiin mennä kehuttuun currywursti mestaan, vaan siellä oli vastassa paikallinen wurstimafia. Ei uskaltanu mennä sisään kun oli sen verran tuiman näköstä mafioosoa vastassa. Koju sijaitsi jonkun strippibaarin vieressä. Mentiin sitte Akropolis -nimiseen ravintolaan, josta Garbo osti (valtavasta kielimuurista huolimatta) Gyros-rollon ja Annika Souvlakin. Rulla (vai putki, pötkö…) oli kyllä tosi hyvä. Kanakebabia, hapankaalta, juustoa ja jotain jogurttia tosi hyvän makuisen ”leivän” väliin käärittynä. Annikan Souvlaki riisillä oli kans maistuva kokonaisuus. Oluen ja cokiksen kanssa tasan 20e.

Tänään oli tarkoitus repiä nahkahousut jalasta ja vaihtaa maata. Ensin kuitenkin pikainen aamiaisen haku Aldista ja kohti uusia seikkailuja. Ajattelimme pyörähtää vastapäivää tämän reissun ja suuntasimme kohti Alankomaita. Pikaiset motarihurjastelut ja kohta (muutamat jäätävät ruuhkat välissä) oltiinkin jo vaihdettu maata. Alankomaissa odottikin 0.4€/l kalliimpi bensa ja hassun hauska kieli. Pääsimmekin treenaamaan meidän ruostunutta Hollantia Groningenissa, kun menimme tilaamaan lounasta Eetcounter De Korre -nimisestä ravintolasta. Tilattiin Kapsalonit kanalla ja cokiksella. Myyjäukko huuti vain kip! kip! kip! ja osoitteli jotain lappuja ja kysy halutaanko me parturiin. Kielimuuri oli kyllä korkeampi kuin heidän hampurilaiset, sillä ei tullut Kapsalonia, tuli kanakebabhampurilainen ja ranskalaiset ilman mitään kastiketta, juustoa tai muutakaan ekstraa. Oli aivan jäätävän kuiva kokonaisuus. 20euroa. Kiitos.

Nähtiin tienvarressa mainos järkyttävän kokoisesta outletkylästä (Batavia Fashion outlet) ja päätettiin mennä katsomaan mikä homma. Sinne vei pitkä yksisuuntainen tie. Lopussa oli portti, josta oli pakko ajaa sisään parkkipaikalle ja kun pääsi portin toiselle puolelle, siellä sanottiin, että ulospääsystä pitää maksaa 3 euroa :D Oli vähän petetty olo, kun ei sitten käyty edes koko outletissa. Noh, ei muuta kuin kohti uusia pettymyksiä.

Meillä oli tarkoitus mennä tänään katsomaan hassua Baarle-Nassau kylää, mutta matkalla bongasimme hyvän hotellin joka on tässä ihan likellä tuota paikkaa. Päätimme mennä nyt ajoissa hotellille ja katsoa huomenna ajan kanssa tuon kohteen. Nyt ollaan siis Belgiassa ihan tässä Hollannin rajan tuntumassa.

Matkalla onnistuttiin sen verran tekemään detouria, että päädyimme katsomaan Bolwoningen hehkulampputaloja. On kyllä erikoinen kokonaisuus (50 hehkulampun näköistä taloa) ja noissa taloissa asuu ihmisiä. Ois ollut siisti päästä käymään sisällä, mutta Karbonaara haisee jo niin pahalle, ettei ne ois päästäny :(

Nyt ollaan ottamassa olutta (Annika ei juo, nössö) ja kirjoittelemassa blogia meidän hotellin alakerrassa olevassa baarissa/ravintolassa. Erikoisuutena täällä on karapöytä ja ihmiset jopa pelaa siinä. No eipä tähän hätään muuta kuin huomiseen!